Hamburgare på högrev med sötpotatis och en halv dag på stranden ;-)

ängholmen
En otroligt härlig ö med både klippor och sandstrand som heter Ängholmen.

Skönt att vi fått sådan härlig sensommar lagom till helgen. Vi valde att åka ut med båten eftersom det troligtvis är en av de sista gångerna som vi kan komma ut innan hösten är här på riktigt. Dock stannade vi inte så länge eftersom molnen kom och la sig över oss men det var ändå skönt att komma ut en sväng. Älskar havet och västkusten!

Nu har vi startat upp grillen och ska grilla fläskkotletter. Igår så grillade vi också dock något helt annat nämligen egengjorda hamburgare på högrev som jag först malde i min köttkvarn. Denna gången så gjorde jag lite annorlunda än första gången. Efter jag skurit köttet i mindre bitar så pepprade jag och hällde över några skvättar worcestershiresås innan de åkte ner i kvarnen. Detta för att man ju inte ska jobba så mycket med smeten efter malning så att då stå och försöka få ner kryddorna är ju inte så bra. Nej, det här blev mycket bättre. Minimal bearbetning med händerna för att forma de till lagom storlek, sedan saltade jag rätt så mycket innan de åkte på grillen.

hamburgare på högrev

Förutom hamburgarna så hade jag ett bröd som jag bloggat om tidigare, ett lchf-bröd som passar utmärkt som hamburgerbröd. Tomat, lök, guacemole, cheddarost och sallat. Till detta gjorde jag sötpotatis i ugnen som fick agera pommes frittes. Mums!!

Ha nu en skön lördagskväll och njut av ljuset så länge det är här!

Kommentarer