Fredagsmys med hummer, räkor och krabblor + välbehövlig klippning


Igår efter en lång dag i Borås med jobbet så kom jag hem till ett skaldjursbord fullt med diverse skaldjur och dippsåser. Det blev hummer, färska räkor och krabbklor i kokosmjölk och röd curry. Mycket gott! Till detta vårt favorit vit vin Stoneleigh.

Hummern var extra god tycker jag, vet inte varför, kanske just denna hummern var extra efterlängtad, fredag och allt. Krabbklorna gör man så här (det är min sambo som gjort receptet;-))

Ingredienser
krabbklor (förkokta)
1 burk kokosmjölk
3 vitlöksklyftor
limeblad
röd currypasta

Hacka vitlöken och fräs i olivolja tillsammans med röd curry. Mängd beror lite på hur starkt du vill ha men någon matsked brukar räcka. Lägg i krabbklorna (som du knäckt lite grann innan) och fräs på någon minut. Tillsätt sedan kokosmjölk och limeblad och låt småputtra en stund.

Idag lördag har jag spenderat hela förmiddagen och lite till hos min frisör Kicki. Slitet, solskadat och blekt hår efter sommarens sol och bad så det var en välbehövlig klippning och färgning som jag gjorde. Ja, ni ser ju före och efterbilden, även om de till höger blev lite mörk ;-) Jättenöjd!

Ikväll blir det grillning, tänkte slänga fläskkarreskivor på grillen, till det blir det tzatziki och grönsaker. Ett glas rött ska nog också kunna slinka ner ;-) Trevlig lördag på er!!

Kommentarer

  1. Härligt med klippning. Jag skulle också behöva klippa mig för det är rätt slitet efter sommaren.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar