Rocky Road med nötter och bär

rocky road

Rocky Road har ju blivit en klassiker som hör julen till tycker jag! Egentligen ska det väl vara marshmallows i men jag försökte hålla min så nyttigt det bara går ;-) Inga marshmallows och inga dumlekolor denna gången men vill du ha det i så är det givetvis bara att tillsätta det :-)

Så här gjorde jag:

Ingredienser
400 g mörk 70% choklad
1½ dl jordnötter
½ dl pistagenötter
½ dl kokosflingor
½ dl torkade blåbär
½ dl torkade tranbär
½ dl gojibär

Smält chokladen i ett vattenbad. Blanda sedan i resterande ingredienser. Häll sedan över i en liten form som du först täckt med bakplåtspapper. In i kylen och låt stelna, skär sedan upp i mindre bitar. Mums!

Vi avnjöt några av våra till dagens adventsfika och det räcker med en liten bit kan jag meddela, väldigt mäktiga!

rocky road

Idag har vi även klätt granen, den blev riktigt fin. Har ju en del favoritgrejer som jag måste ha i granen varje år men nästa år är det nog läge att uppdatera granen lite. Har haft den likadan i massor med år nu. Såg så himla fräcka julgranskulor som såg ut som discokulor häromdagen. De SKA jag ha nästa år!


julgranjulgranskula

Kommentarer

  1. Vad mysigt med julgodis och julgran. Vår gran är ännu inte köpt men julgodis har jag ätit hela december. :)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar