Hemmagjord pizza på två sätt

Fredag, äntligen! Och vilket väder vi har. Snön yr och det blåser och kallt, brrr, inget favoritväder för mig inte ;-) Har kört två dagar med 5:2 denna veckan och det har gått riktigt bra. Inga problem alls faktiskt och vågen visar neråt, härligt! Idag var det ingen fastedag dock, det blev pizza till middag. Hemmagjord givetvis ;-)

Jag gör alltid två olika pizzor till familjen, jag äter lchf-pizza och resten äter vanlig. Jag kör alltid samma recept på den vanliga pizzan, ett degrecept ifrån Leilas bok One more slice. Perfekt och supergott!

pizzadeg
lchf-pizza
Lchf-pizzadeg

Receptet på Lchf-degen kommer här:

Ingredienser
100 g riven västerbottenost eller prästost
4 ägg
½ dl vispgrädde
1 msk fiberhusk
½ dl mandelmjöl
1/4 dl kokosmjöl
lite salt

Vispa ihop ägg, grädde och övriga ingredienser med elvisp, blanda sist i den rivna osten. Fördela på en plåt med bakplåtspapper. Här använde jag en slickepott som jag doppade i vatten då och då. In i ugnen på 175 grader ca 15 min.

Lägg på de ingredienserna du vill ha och skicka sedan in den i ugnen igen tills allt börjar ta färg och osten smält, ca 5 min.

pizza

lchf-pizza

Nu ska vi skicka barnen i säng och sätta på någon film och njuta lite av att det är fredag ;-) Trevlig helg på er!!

Kommentarer